Uitzendbedrijf USG People heeft zijn omzet en winst vorig kwartaal opnieuw stevig opgevoerd. Daarbij trok vooral de groei in Nederland aan, maakte het moederbedrijf van onder meer Start People vrijdag bekend.
USG boekte in het derde kwartaal een omzet van 684 miljoen euro. Dat was 10 procent meer dan een jaar eerder. Het voor eenmalige kosten aangepaste bedrijfsresultaat (ebita) verbeterde met ruim een kwart tot 37 miljoen euro. De nettowinst verdubbelde bijna en kwam uit op 23,7 miljoen euro.
USG People won marktaandeel in Nederland, België en Frankrijk en verwacht dat de positieve trend in het laatste kwartaal van 2015 aanhoudt. Die verwachting wordt mede gebaseerd op de groei van 10 procent die in september werd gerealiseerd en de positieve ontwikkelingen die vervolgens in oktober werden gezien.
Besparingsdoel
In Nederland steeg de omzet met 12 procent, na een plus van 9 procent in het voorgaande kwartaal. In september trok de groei zelfs aan tot bijna 16 procent. USG groeide daarmee aanzienlijk sterker dan de hele Nederlandse uitzendmarkt.
USG wist de kosten vorig kwartaal verder terug te dringen, waardoor het besparingsdoel voor 2015 volgens het bedrijf zal worden gehaald. Hierbij wordt gemikt op een kostenniveau dat maximaal 16 procent van de omzet beslaat. In de eerste negen maanden van het jaar kwamen de kosten overeen met 15,8 procent van de omzet.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl